Nieuws

Stay up-to-date

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws.

Naar “school” met de schoolbus

Spannend, het blijft spannend wanneer een bedrijf je benaderd voor een leuke en grote opdracht. Deze keer was het extra spannend. Een vraag naar de schoolbus voor 2 weekenden lang. Een tour langs alle winkels van een warenhuisketen. Wanneer? Over 3 weken al! Wat te doen, ik ben nog niet helemaal klaar met de bus. Maar goed het werk wat er nog moet gebeuren is wel haalbaar binnen 3weken  en het is een goede motivatie om door te werken. Ik doe een offerte de deur uit.

Het antwoord kwam vrij snel, graag in optie en binnen een week een definitieve ja. Leuk, wat gaat er gebeuren? De schoolcampagne van Hudson’s Bay. Met een volledig gestylde bus, zowel van binnen als van buiten. Na een afspraak om de bus op te meten, en een week later een afspraak om de bus compleet te bestickeren en van binnen in te richten met leuke bureaulampjes is de bus er klaar voor.

Dag 1:

De oppik locatie van de crew die mee reist en de influencer die een meet en greet verzorgt in de vestigingen is het Rokin in Amsterdam. Vol spanning ga ik op pad, de eerste grote opdracht met de bus. Echter is de bus ook vol spanning maar meer dan gewenst. De dynamo levert tijdens de rit naar Amsterdam teveel volt en dit is niet goed. Snel aan de kant gezet, en een noodoplossing gemaakt. De week voorgaand aan de rit was er al iets met de dynamo vandaar dat ik snel wist hoe ik het kon oplossen. Snel weer verder naar Amsterdam. De Crew staat al klaar en snel rijden we de laatste meters naar de eerste vestiging van Hudson’s Bay in Amsterdam. Een rij vol gillende kinderen staat al te wachten. Meisje Djamila is de Vip gast van vandaag en zodra de kids haar zien wordt er nog harder gegild. De meet en greet duurt een uur dus nu heb ik de tijd om de noodoplossing van onderweg even goed te maken zodat we de dag goed doorkomen. Op naar locatie 2; Haarlem daarna naar Almere en als afsluiting Zwolle. Dag 1 zit erop. Lekker naar huis en de bus klaar maken voor dag 2.

Dag 2:

Op naar Amsterdam Sloterdijk om de Crew en de VIP van vandaag, Marije Zuurveld, op te halen. We starten vandaag in de vestiging Amersfoort. Gelijk een lekker stukje rijden dus. Onderweg een korte stop voor wat opnames voor op social media. Eenmaal in Amersfoort staat de kids ook al weer in de rij. Na een succesvolle meet en greet op naar de volgende vestiging. Niet om de hoek want we gaan naar Eschede. Tijdens de rit is het erg gezellig en de karaoke microfoon komt tevoorschijn. Feest! Eenmaal aangekomen in Enschede wacht een leuke verassing, het plein voor de Hudson’s Bay staat helemaal vol met toeschouwers. Wat een mensen massa. Gelukkig is de beveiliging goed geregeld en baant deze voor de bus een weg door het publiek zodat we netjes voor de deur kunnen stoppen. Crew naar buiten en wederom een geslaagde dag. 200 km terug naar huis met een max van 80 km/u.

Dag 3:

Op naar de bus om weer een leuk weekend tegemoet te gaan. Er klopt iets niet, er liggen flesjes drinken buiten de poort waar de bus gestald staat. Die flesjes komen uit mijn bus, shit nee hé het zal toch niet waar zijn he. Ik kijk door het hek en zie wat ik vermoede, ingebroken. Waarom? Waarom nu. Snel ga ik naar de bus om te kijken wat de schade is. Al het eten en drinken is uit de koelkast getrokken en over het terrein verspreid. Zijn er dingen stuk? Het lijkt allemaal mee te vallen. Brandblusser is weg, wat kabeltjes een tas. De draagbare muziek installatie staat er nog. Ook het gereedschap staat er nog in. Dit is geen echte inbraak maar waarschijnlijk een uit de hand gelopen kwajongens streek. Snel opruimen en opnieuw de koelkast bijvullen want ik moet rijden. Sleutel om en ……. Shit, helemaal niks. Wat hebben ze vannacht uitgespookt. Samen met een vrachtwagenchauffeur uit de buurt die me zag tobben gezocht naar het probleem. Uiteindelijk blijkt het toch de accu te zijn. Maar hoe dan, er staan er 2 in van ieder 230Ah. Maakt niet uit snel met een reserve accu starten en hopen dat hij voldoende bij laadt tijden de rit naar Leiden. Aangekomen in Leiden op de station motor uit, het is een bus uit 1965 dus de uitlaat produceert wat rook dus niet prettig als ik hem aan laat. Maar helaas, niet voldoende opgeladen om te starten. De crew gaat samen met Rutger Vink de VIP van vandaag te voet naar de store voor de meet en greet. Ik bel ondertussen met D & M Batterijen B.V. uit Leiden met de vraag of ze me kunnen helpen. Op zaterdag niet de makkelijkste opgave maar gelukkig stond de monteur binnen het uur met een nieuwe volle accu voor de bus. Snel samen erin gezet en klaar voor het weekend. Precies op tijd want daar komt de crew al weer aan. Op naar Den Haag dan Rotterdam en Breda als afsluiter voor vandaag. Wat een dag.

Dag 4 beginnen we in Maastricht dus hebben we besloten om met de crew op dag 3 alvast door te rijden met de bus naar naar Maastricht om daar te overnachten zodat dag 4 niet al te vroeg begonnen hoeft te worden. Een groot feest in de bus er naar toe. Snel inchecken, even de spullen op de kamer en lekker eten met zijn alle. 21:30 best laat voor het diner maar gaast er zeker nog in. Na het lekkere eten, de gezellige gesprekken toch nog even karaoke in de bus. Niet omdat het moet maar omdat het kan. Nu is dag 3 echt klaar. Lekker naar bed en morgen de laatste dag.

Dag 4:

Een prachtige dag, even lekker met zijn alle ontbijten en langzaam druppelt het camera team, de beveiliging en de VIP “gewoon Thomas” ook het terras van ons hotel op. Klaar voor de briefing en op naar de eerste vestiging. Slechts 2 minuten van het hotel maar door een weg opbreeking toch weer 15 minuten verder. Vanuit Maastricht gaan we naar Tilburg en vervolgens sluiten we de tour af in Den Bosch. Top, het was een top tour. Erg gezellig voor mij als chauffeur en ook zeker geslaagd voor de opdrachtgever. Lekker naar huis. Morgen word de bus weer ontstickerd en is die weer klaar voor zijn volgende avontuur.

De grootste verhuurder van volledig verzorgde limousines!